شوق پرواز /  abbasi

شوق پرواز / abbasi

ومن یتوکل علی الله فهو حسبه
شوق پرواز /  abbasi

شوق پرواز / abbasi

ومن یتوکل علی الله فهو حسبه

آزاد سازی قیمت خودرو ! آری یا خیر؟

توجه کنید به خبرهای این روزها:

(

کدخبر:۵۲۸۵۷یکشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱:۲۰)

"دبیر انجمن خودروسازان معتقد است «اگر قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود، به‌تدریج شکاف قیمتی به حداقل رسیده و دیگر انگیزه چندانی برای دلالی باقی نمی‌ماند.» 

وی این را هم می‌گوید که «اگرچه در اوایل آزادسازی قیمت خودرو، با شوک قیمتی مواجه خواهیم شد، با این حال پس از مدتی، بازار متعادل و قیمت‌ها پایین خواهد آمد.» 

برنامه خودروسازان این است که پس از آزادسازی قیمت، بازار را به‌واسطه فراوانی عرضه، کنترل کرده و ضمن حذف دلال‌ها، قیمت‌ها را از نقطه فعلی، به نقطه‌ای پایین‌تر انتقال دهند. "


دلیل این گرانی ها بیش از آنکه دلالان باشند، عرضه کم خودرو است اگر اصرار به آزادسازی دارند اشکال ندارد، اول تعرفه ها رو صفر کنید و واردات رو برای همه آزاد کنید.

دقت کنید برای عموم مردم نه شرکت های خاص و رانت خوار- ارز دولتی هم به هیچ کس ندهید- تمام بخشنامه های مثلا فنی وزارت صمت هم ملغی گردد-

 بعد از یکسال که به اینصورت بود قیمت خودروهای داخلی رو هم کاملا آزاد کنید...

تنها راه بالانس بازار و رها ساختن مردم از دغدغه و تب خودرو! ایجاد رقابت و حق انتخاب از طریق واردات آزاد برای آحاد ملت که خودرو خارجی یا داخلی را می پسندند..

.

.

.

هر راه و تدبیر دیگری منجر به ادامه وضع موجود و ظلم به بازار خودرو و صنعت خودروسازی! است...

نظرات 1 + ارسال نظر
علی دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 08:46 ب.ظ

درود... واقعا مسوولین برنامه اینها را نمی فهمند یا همدست هستند ... یا گول اینها را نخواهند خورد... ریشه مشکلات صنعت خودرو چیز دیگری است که اینها در صدد رفع آن نیستند...اصلا خودشان قسمتی از ریشه مشکل هستند!!1

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد